Hari ini aku bersedih.
Hari ini dalam diam aku menangis.
Hari ini separuh jiwaku pergi meninggalkan aku. 
Hari ini bermulalah kembali hidup berintikan kekosongan.

Satu-satunya motivasi aku untuk bawa kereta macam pelesit supaya cepat sampai ke rumah dari tempat kerja, kini dah pergi. Satu-satunya insan yang akan aku cari tiap kali melangkah masuk ke rumah, kini dah pergi. Satu-satunya insan yang boleh buatkan aku lupa pada segala masalah hidup, kini dah pergi. Satu-satunya insan yang acapkali membuatkan aku ketawa terharu, kini dah pergi. Satu-satunya insan yang aku cari siang dan malam tak mengira waktu, kini dah pergi. Satu-satunya insan yang bisa membuatkan aku kebal dari unsur luar yang boleh mengalpakan aku dari keluargaku, kini dah pergi. DAH PERGI!! DAH PERGI JAUH!!

Sedih. Dah lama aku tak rasa sesedih ini. Sialan. Kenapa mesti pergi? Kenapa mesti buat aku gembira seketika, hanya untuk melayan lara bila kau dah tak ada. Sekarang aku nak cari siapa bila pulang ke rumah? Tok Ayah dan Tok Mi pun sedih sangat bila Iwan tak ada, tau tak?

Sorry sebab Uncle tak hantar Iwan pergi airport pagi tadi. Bukannya Uncle malas, tapi Uncle pura-pura malas. Sebenarnya Uncle tak sanggup nak tengok Iwan pergi. Tak sanggup nak tengok drama air mata perpisahan Mummy dan Tok Mi di balai berlepas. Tak sanggup nak tengok lambaian terakhir Iwan.

Sorry juga sebab dua tiga hari ni Uncle tak layan sangat Iwan, Mummy dan Daddy Iwan sebelum korang balik Tokyo. Sebab Uncle nak biasakan diri bila Iwan dah tak ada. Nak biasakan diri dengan kesunyian. Nak biasakan diri supaya senang Uncle nak move on.

Tapi nampak gayanya, susah juga nak lalui jalan ni. Mungkin agak lama aku akan berada di petak ni. Sialan!!

Ahhhh!! Tunggulah Uncle datang Nippon lagi tahun depan OK, Tweety Bird?